CCProM: Cultural Cooperation Project Management
Międzynarodowa inicjatywa mająca na celu rozwijanie i wzmocnienie kompetencji zawodowych pracowników sektora kultury w zakresie realizacji projektów współpracy kulturalnej.

Cultural Cooperation Project Management (CCPROM) to międzynarodowa inicjatywa mająca na celu rozwijanie i wzmocnienie kompetencji zawodowych pracowników sektora kultury w zakresie realizacji projektów współpracy kulturalnej.
Misją CCPROM jest wzmacnianie kompetencji zawodowych pracowników kultury w Europie poprzez innowacyjne szkolenia, które promują współpracę, wymianę doświadczeń oraz pogłębianie zrozumienia europejskiej różnorodności kulturowej. Wizją projektu jest stworzenie trwałej sieci profesjonalistów kultury, którzy wspólnie budują sprawiedliwe, zrównoważone i inkluzywne społeczności.
Projekt realizowany jest przez europejskie instytucje:
Marcel Hicter Association (Belgia): organizacja odpowiedzialna za pilotażowe szkolenie w Brukseli oraz rozwój metodologii zarządzania projektami.
Universitat de Barcelona (Hiszpania): prowadzenie warsztatów projektowych oraz rozwój innowacyjnych narzędzi edukacyjnych.
Goten Publishing (Macedonia Północna): organizacja warsztatów oraz wsparcie w zakresie upowszechniania rezultatów projektu.
Instytut Kultury Willa Decjusza (Polska): organizacja konferencji podsumowującej oraz wdrażanie rezultatów w Polsce.
W ramach CCPROM opracowywane są innowacyjne moduły szkoleniowe, które mają na celu wsparcie profesjonalistów kultury w zarządzaniu projektami o charakterze międzynarodowym. Program koncentruje się na wzmacnianiu kompetencji międzykulturowych, promowaniu różnorodności kulturowej oraz metodologii zarządzania projektami współpracy.
Główne działania w projekcie obejmują:
-Organizację warsztatów projektowych, podczas których eksperci z różnych krajów będą dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą, tworząc nowe narzędzia edukacyjne.
-Testowanie opracowanych modułów szkoleniowych w celu zapewnienia ich użyteczności zarówno w środowisku stacjonarnym, jak i online.
-Wdrażanie rezultatów projektu w instytucjach edukacyjnych zajmujących się zarządzaniem kulturą w całej Europie, co przyczyni się do rozwoju oferty edukacyjnej dla profesjonalistów kultury.
Projekt CCPROM obejmuje trzy kluczowe etapy:
Warsztaty projektowe w Barcelonie i Skopje, podczas których eksperci z różnych krajów współtworzą innowacyjne moduły szkoleniowe.
Pilotażowe szkolenie w Brukseli, umożliwiające praktyczne przetestowanie wypracowanych rozwiązań.
Konferencja podsumowująca w Krakowie (luty 2025), podczas której zaprezentowane zostaną rezultaty projektu oraz gotowe do wdrożenia moduły szkoleniowe.
CCPROM dąży do tego, aby wspierać profesjonalistów z sektora kultury w całej Europie, umożliwiając im skuteczną realizację projektów współpracy międzynarodowej, zwiększając tym samym spójność i zrozumienie międzykulturowe w ramach europejskiej sceny kulturalnej. Zwieńczeniem projektu będzie konferencja końcowa, podczas której zaprezentowane zostaną wyniki i osiągnięcia inicjatywy, a także zaprezentowane moduły szkoleniowe, które mogą zostać zaadaptowane w różnych programach zarządzania kulturą organizowana w Krakowie w luty 2025 r.
Opracowane moduły szkoleniowe są testowane zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, a następnie wdrażane w instytucjach edukacyjnych i centrach szkoleniowych w całej Europie.
Rezultatem działań strategicznych projektu CCPROM jest gra edukacyjna „The Oracle”. Wcielasz się w wizjonera kultury, który wraz z międzynarodowym konsorcjum przygotowuje nowatorski festiwal sztuki i współpracy. Twoim zadaniem jest łączenie różnych środowisk, zarządzanie ograniczonymi zasobami i pokonywanie wyzwań, takich jak biurokracja czy różnice interesów.
Każda decyzja wpływa na przyszłość współpracy w kulturze – od wyboru lidera, przez podział budżetu, po pogodzenie artystycznej wolności z wymaganiami organizacyjnymi. Gra pokazuje, jak kultura może być siłą napędową zmian i jak wspólnie można tworzyć wydarzenia, które honorują lokalne dziedzictwo i promują współpracę międzynarodową.
Dołącz do gry już teraz!
Projekt realizowany jest w ramach programu Erasmus+.
Zapraszamy do śledzenia dalszych informacji oraz postępów projektu!

Załączniki (gra):
Misją CCPROM jest wzmacnianie kompetencji zawodowych pracowników kultury w Europie poprzez innowacyjne szkolenia, które promują współpracę, wymianę doświadczeń oraz pogłębianie zrozumienia europejskiej różnorodności kulturowej. Wizją projektu jest stworzenie trwałej sieci profesjonalistów kultury, którzy wspólnie budują sprawiedliwe, zrównoważone i inkluzywne społeczności.
Projekt realizowany jest przez europejskie instytucje:
Marcel Hicter Association (Belgia): organizacja odpowiedzialna za pilotażowe szkolenie w Brukseli oraz rozwój metodologii zarządzania projektami.
Universitat de Barcelona (Hiszpania): prowadzenie warsztatów projektowych oraz rozwój innowacyjnych narzędzi edukacyjnych.
Goten Publishing (Macedonia Północna): organizacja warsztatów oraz wsparcie w zakresie upowszechniania rezultatów projektu.
Instytut Kultury Willa Decjusza (Polska): organizacja konferencji podsumowującej oraz wdrażanie rezultatów w Polsce.
W ramach CCPROM opracowywane są innowacyjne moduły szkoleniowe, które mają na celu wsparcie profesjonalistów kultury w zarządzaniu projektami o charakterze międzynarodowym. Program koncentruje się na wzmacnianiu kompetencji międzykulturowych, promowaniu różnorodności kulturowej oraz metodologii zarządzania projektami współpracy.
Główne działania w projekcie obejmują:
-Organizację warsztatów projektowych, podczas których eksperci z różnych krajów będą dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą, tworząc nowe narzędzia edukacyjne.
-Testowanie opracowanych modułów szkoleniowych w celu zapewnienia ich użyteczności zarówno w środowisku stacjonarnym, jak i online.
-Wdrażanie rezultatów projektu w instytucjach edukacyjnych zajmujących się zarządzaniem kulturą w całej Europie, co przyczyni się do rozwoju oferty edukacyjnej dla profesjonalistów kultury.
Projekt CCPROM obejmuje trzy kluczowe etapy:
Warsztaty projektowe w Barcelonie i Skopje, podczas których eksperci z różnych krajów współtworzą innowacyjne moduły szkoleniowe.
Pilotażowe szkolenie w Brukseli, umożliwiające praktyczne przetestowanie wypracowanych rozwiązań.
Konferencja podsumowująca w Krakowie (luty 2025), podczas której zaprezentowane zostaną rezultaty projektu oraz gotowe do wdrożenia moduły szkoleniowe.
CCPROM dąży do tego, aby wspierać profesjonalistów z sektora kultury w całej Europie, umożliwiając im skuteczną realizację projektów współpracy międzynarodowej, zwiększając tym samym spójność i zrozumienie międzykulturowe w ramach europejskiej sceny kulturalnej. Zwieńczeniem projektu będzie konferencja końcowa, podczas której zaprezentowane zostaną wyniki i osiągnięcia inicjatywy, a także zaprezentowane moduły szkoleniowe, które mogą zostać zaadaptowane w różnych programach zarządzania kulturą organizowana w Krakowie w luty 2025 r.
Opracowane moduły szkoleniowe są testowane zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, a następnie wdrażane w instytucjach edukacyjnych i centrach szkoleniowych w całej Europie.
Rezultatem działań strategicznych projektu CCPROM jest gra edukacyjna „The Oracle”. Wcielasz się w wizjonera kultury, który wraz z międzynarodowym konsorcjum przygotowuje nowatorski festiwal sztuki i współpracy. Twoim zadaniem jest łączenie różnych środowisk, zarządzanie ograniczonymi zasobami i pokonywanie wyzwań, takich jak biurokracja czy różnice interesów.
Każda decyzja wpływa na przyszłość współpracy w kulturze – od wyboru lidera, przez podział budżetu, po pogodzenie artystycznej wolności z wymaganiami organizacyjnymi. Gra pokazuje, jak kultura może być siłą napędową zmian i jak wspólnie można tworzyć wydarzenia, które honorują lokalne dziedzictwo i promują współpracę międzynarodową.
Dołącz do gry już teraz!
Projekt realizowany jest w ramach programu Erasmus+.
Zapraszamy do śledzenia dalszych informacji oraz postępów projektu!

Załączniki (gra):
1.-Rulebook-for-Game-Master_ORACLE-GAME.pdf
Opis: Kompleksowy przewodnik dla Mistrza Gry, szczegółowo opisujący zasady, etapy przygotowania, przebieg rozgrywki i wskazówki ułatwiające.
Użycie: Tylko Mistrz Gry
Przygotowanie: Przeczytaj dokładnie przed sesją (drukowanie dla graczy nie jest konieczne).
Użycie: Tylko Mistrz Gry
Przygotowanie: Przeczytaj dokładnie przed sesją (drukowanie dla graczy nie jest konieczne).
2. Game Base_to be displayed
Opis: Prezentacja PowerPoint używana do prowadzenia wszystkich uczestników przez narrację, rundy
i instrukcje podczas rozgrywki.
Użycie: Mistrz Gry
Przygotowanie: Wyświetlanie na projektorze lub wspólnym ekranie; drukowanie nie jest wymagane.
Opis: Szczegółowe arkusze postaci zapewniające tło, zachowanie roli i osobowość dla każdego uczestnika gry.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i rozdaj (stos zakryty na drużynę); jeden zestaw na drużynę.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i rozdaj (stos zakryty na drużynę); jeden zestaw na drużynę.
4. Money resources sheet
Opis: Arkusze żetonów „Pieniądze” do wydrukowania, używane jako zasoby podczas gry.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; do 60 sztuk na drużynę (szczegóły w Przewodniku).
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; do 60 sztuk na drużynę (szczegóły w Przewodniku).
5. Time resources sheet
Opis: Arkusze żetonów „Czas” do wydrukowania reprezentujące zasoby czasowe podczas rozgrywki.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; 28 sztuk na drużynę.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; 28 sztuk na drużynę.
6a–6c. Badges (Player Labels)
Opis: Identyfikatory dla graczy do noszenia podczas gry, wskazujące wybraną postać i rolę.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; jedna plakietka na gracza.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj i wytnij; jedna plakietka na gracza.
7. Table to note down decisions
Opis: Tabela śledzenia decyzji dla drużyn do rejestrowania ich strategicznych wyborów podczas rozgrywki.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj po jednej na drużynę; może być również używana w formacie cyfrowym do gry online.
Użycie: Gracze
Przygotowanie: Wydrukuj po jednej na drużynę; może być również używana w formacie cyfrowym do gry online.